JOM TGOK..!!!

Monday, April 30, 2012

kerana dirimuu begituu berharga....

‎"sedangkan buku yang kita sayangi, kita sampulkan seindahnya. Inikan pula bentuk tubuh wanita, takkan tiada sampulnya?

kulit buku yang bersampul lebih terjaga berbanding kulit buku yang tidak bersampul.

Langsir yang cantik menghias pintu dan tingkap.

Kain yang indah yang mengalas meja dan perabot.

Benar, yang tertutup itu indah!
Begitu juga cara Allah menghargai keindahan wanita dengan membariskan perbatasan aurat. Agar keindahan itu hanya dinikmati oleh insan yang berhak. Bukannya diratah - ratah oleh pandangan hati yang sakit."






✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•**✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿
Seorang muslimah dilahirkan ke dunia ibarat sebutir permata, apabila digilap akan memancarkan sinar yang penuh bercahaya..Muslimah adalah ciptaan ALLAH s.w.t yang unik, dalam masa yang sama boleh menjadi sesejuk mata air di gunung..Penciptaannya sangat unik, kisahnya berwarna-warni, dirinya ibarat bunga yang mekar di taman..Muslimah dicipta dengan seribu keunikan...Peliharalah dirimu wahai muslimah...Janganlah biarkan dirimu menjadi fitnah dunia semata-mata..
✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•**✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿¸.•*✿


Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

himpunan mutiara kata

Bila jumpa pelacur tepi jalan, orang akan kata “Eee perempuan kotor ni” Padahal kita tak tahu dia telah dijual oleh bapanya ketika umur 10 tahun.

Bila jumpa bekas banduan, orang akan kata “ish penjahat ni. jangan dekat dengan dia” Padahal kita tak tahu dia telah difitnah mengambil rasuah oleh sahabat karibnya sendiri.

Bila jumpa pesakit mental, orang akan kata “orang gila ! jangan kacau aku” Padahal kita tak tahu dia telah didera oleh mak tirinya hingga mengalami trauma berpanjangan.

Bila jumpa lelaki muka hodoh, orang akan kata “euww hodohnya. siapalah nak kahwin dengan kau tu” Padahal kita tak tahu lelaki tu kehilangan ketampanannya akibat melecur dalam usaha menyelamatkan ibunya dalam kebakaran.

Bila jumpa status ni, orang akan baca dan membiarkannya begitu sahaja. Padahal kita tak tahu dengan SHARE benda ni kita dapat memberi kesedaran kepada orang lain sekaligus diri kita sendiri.




Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Sunday, April 29, 2012

Pulau Langkawi Tripp n Love....!!

ya ya yaaaa... sediaaa maklumm..... selamaaaa dua minggu mimie x update blogs..... karenaaa hahhaa tudiaaa..... mimie p cutiii cutiii kat LANGKAWI..... jenggg jengg jengg syiokkk oww.. jangann jelesss....... hehehe..... actually mimie p sana ponn x d rancang sebab akak mimie yg nak p bila bangun pagi tuu abah suhh ikot akak p sana skalii.. wahhh sapaa x maoo p... kalaoo x maoo tuu tolakk rezkii laaa kann..... hehheeee.. soo pagi tuu kelam kabut laa kemass bajuu satuu beg hhheeee........ exciteddd makk..... kah kahh kahh.....

mimie g sana 3 owang.. mimie, akak mimie, n sepupu mimie kak Lin..... kitaowang g sanaaa tidooww kat umahhh sepupu jugakkk sooo save bajett lorghhh x payah nakkk sewaa hotell hahaha.... makan pon freee tidoww ponn free.... alhamdulillah tuan rumah x kedekut..... hehehe... samapai sanaaa jaa d sambut ngan famly kak jah(spupu mimie) hehe trus g umah die kat kampung ewa..... hhehe kampung jewww bukan tengah pekann ponn....

hehheee daa sampaii sanaaaa kenaa tunggu empat arii bawuu boleyhh g jejalann sebabb xda kenderaan... hehe lepas tuuu kenderaan adaa apa lagii jalan2 laaa.... hahahaaaaa...... sukaaaa makk taoo...

pantaii pantaii yang kitaowangg singgah.... sooo cantekkk tempatt nii... hehehe

hahhh nii kat Oriental Village ( Cable Car ) 
huhhhh sakit hatii gilaaa sebabb xleyhh naek cable car nii gara2 service 2 minggu diaowang tutupp.....
cedyhh oooo.... 
tp x paaa.. p dpann tuu ponn jadii laaa.... boleyh gakk tengokkk... kui kui kui...

hahahahaaa gara2 punyaa coklat....RM100 habiss untukk coklatt sahaja.....
hahhaaa kitaowang beli coklat2 smua nii kat Ismail Gruop.. hahaha terbaekk laa...
coklat Raffaello ngan Ferrero Rosher tuuu my feverett..... cedappp...

hahaha nii posingg kat Hospital Langkawi....time nii teman adek Farhanah g amek ubat sebab sakit perut x lega lega... ciann.....

hahhh nii laaaa kitaaowangg kat sanaaa.......... huhhhh love it....


sayeww... n kak Lin..

Kak Lin...

hahahha time balekk niii... begg bnayak nii nak wak balekk.. yang atas krusi ada dua bijik lagii beg... hahhaa jenuhhh bawakk...

sejukkk akibatt airconn terlebyhh.. huahhahaha...
lam feriii  ondaway nak balekk p kuala kedahh...

Kak Lin ngan Kak

akak n adek Farhanah.. kat Under water world langkawi

pose kat pantai pasir hitamm.... hehehe

thiss my boyfrenss...... nama diaaa Fariss.... jgn amek diaa.. diaa saya punyaa......


i give u bungaa kecik.. hehehee i love u Faris........ u r my superb boyfiee....



kat underwaterworld langkawi....

sekiann...


Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Saturday, April 28, 2012

kisah cinta... :'(

Aku menangis,bukan kerana aku memerlukanmu,bukan kerana aku mahu kau kembali padaku tetapi kerana aku akhirnya menyedari aku terpaksa belajar untuk melepaskan kau pergi. Aku akhirnya dapat menerima perpisahan kita dan benar- benar percaya bahawa aku boleh hidup tanpamu. Aku akhirnya dapat menerima tragedi cinta kita. Kemudian kau tersenyum padaku dan merosakkan segala-galanya Aku tewas dan jatuh cinta sekali lagi padamu! Soal hati tiada undang-undang. Apatah lagi paksaan. Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta dan tiada kasih yang lebih ngeri daripada putus cinta. Cinta sejati ialah apabila kita masih mampu tersenyum, sambil mendoakan kebahagiaan untuknya walaupun jika terpaksa melepaskannya pergi. Orang yang putus cinta sering kali berakhir dengan air mata. Cinta yang tidak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya. Soal cinta adalah soal hati. Ia juga soal jodoh. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan jodoh kita. Sejauh dan sedalam mana pun cinta kita terhadap orang, kalau ia tidak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan perkahwinan. Cinta tidak selalu bersama jodoh tetapi jodoh selalu bersama cinta. Kahwini orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain Melupakan seseorang yang disayangi amat sukar. Cinta akan hidup bersama dengan waktu, apabila waktu itu mati, maka matilah cinta itu. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.



love like this...

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Friday, April 27, 2012

laguu laguu lalalaaaa

layannn laguu nii jom....




Lirik lagu Untuk Dia - SleeQ Ft Najwa

[Sleeq]
Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja


Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)


Dia penuh gaya, semuapun nak bayar
Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila


Bertemu di Facebook
Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi


Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja


Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)


[Najwa Latif]
Engkau Punya Gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja


Bertemu di MukaBuku
Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu


Senyum mu menawan menawan
Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya


[Sleeq]
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja


Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)


[Najwa Latif]
Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja


Untuk aku (okay)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku 



kredit too..... mr.youtube....

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Monday, April 16, 2012

luah

aku pon manusiaa..........
pikir balek apa yang hang penah buat..........

>> sapa terasaa ambek... sikit x herannnn........ salah hang bukan akuuu......!! bangangg!!
Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Sunday, April 15, 2012

how bout dis???

couple ' BABY '
Dah break ' BABI ' .
Time couple ' SAYANG '
Dah break 'BANGANG ' .
Time couple ' I- YOU '
Dah break ' WA - LU ' .
Time couple ' I LOVE YOU K BAII '
Dah break ' I HATE YOU CIBAI ' .
Time couple ' HI DARLING '
Dah break ' BYE ANJING ' .
Time couple ' HANDSOMENYA '
Dah break 'SAKAINYA' .
Time couple ' YOU LAWA LAH '
Dah break ' EH SIAL LAH.. PUIH KHOIK TUIHH...

LIKE ♥ kalau setuju .

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

quote niyh

“bagian tersulit saat mencintaimu adalah melihatmu mencintai orang lain."
.
.
.
.
.
nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make anew ending




Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Thursday, April 12, 2012

aminn.....

Robbana zolamnaa anfusanaa wa in lam taghfirlanaa watarhamnaa lanakunanna minal khasirin... Allahumma sallimnaa wasallim dinanaa wasallim iimananaa wasallim tauhidanaa wasallim ihsananaa wasallim ACHEH N MALAYSIA minal bala'il kabir.... Amin.

Allahuma sakhir lana hazal bahr.
Kama sakhhortal bahr li musa 
*Ya اَللّهُ tundukkan lah laut kpd kami, sebagaimana Kau menundukkan laut kepada MUSA ..
InsyaAllah..

P/s : Dengan membaca status ni, jika beribu orng mendoakn insyallah moga Allah menyelamatkn kita smua..just share..



  • Al-Quran pengubat segala penyakit..Al-Quran penyelesai segala
    masalah...Al-Quran meleraikan segala kekusutan,Al-Quran adalah
    segala ilmu dunia dan akhirat..setuju?LIKE pelizzzz.. 

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

ALLAH always in my heart....

ღ★ღ بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم ღ★ღ


Tanpa kesedihan kita tidak akan mengerti erti kebahagiaan. Justeru itu, kesedihan akan membuat kita bangkit untuk meraih kebahagiaan.
*¨¨*•♪ღ♪*•.¸ ¸¸.•*¨¨*•♪ღ♪*•*¨☮¨*☮•♪
─▄████▄████▄
██▒▒▒▒█▒▒▒▒██(¯`•´¯)
▀██▒▒▒▒▒▒▒██▀.*•❀•*
─▀██▒▒▒▒▒██▀.•..(¯`•´¯)
───▀██▒██▀(¯`•´¯)*•❀•*
─────▀█▀...•..*•
*¨¨*•♪ღ♪*•.¸ ¸¸.•*¨¨*•♪ღ♪*•*¨☮¨*☮•♪ 
(¯`v´¯) MuHaSaBaH dIrI =) =) =)
 `•.¸.•´`•.¸•*¨¨*•.¸¸❤`•.¸.¸¸.•*❤ CINTA ALLAH CINTA ABADI. 

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

ohhh...!! temuduga..??? huhhh cuakk.... =="

huhuhuuu  sedia maklummm merujuk perkara diatas... saya nur syamimi binti mazlan.. telah berjaya untuk dijemput ke temuduga  dot  dot  dot....
huwarghhh apaa mendaa laaa yg hangg mepekk mimi...... atotooo...... 
hahahaaaa sajeww jeww..... mimie sebenarnyaaa berjaya dipanggil ke temuduga uitm....
dalam Fakulti Seni Lukis Dan Seni Reka pada 16 April ni d Uitm Merbok......

actually mimi srabutt tah nk p ka x temuduga tuu.... mimie minat jgak course tuuu...... kalo dpat mimie nak mintak Diploma Seni Reka Grafik Dan Media Digital...  (pingguin ponn suwuh mimie ngaji auu..) huhhh mminattt kott cos tu.......
insyaallah....... 







Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Monday, April 9, 2012

Facebook Relaytionship... boy vs gurl


tgok pic niyh.....!!
betuull kaa tidakk???
jawabb???
yaa atauu tidakk.....??!!
sapaa jawab ya mimie blnja coklat 2 biji seposen... hahaha
gilaa plak akuu toinggtoingtoing.....!!

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Tebukk novell gara2 handphone..?? hahaha


duluuu masaa dekat skolaaa lama...
adeww membe mimi sorang laki...
nama faiz budakk ostel.....
bilaa balek ostelll fon x tawuu letak mane kalao adaa spotceq,soo die wat care ni n then pass kat gurlgurl die....
hahahaaa dalaaa novell plak tuu die tebuk lubang...
ahaha sayangg gilerr.... bilaa mimi tanyaa diaa.. diaa kataa bata saja nak balut.... hahahaa ade ke patut.. haha
Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

always like this right???


Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Sunday, April 8, 2012

sila nikah dulu....!! opss....

sila ambil iktibar dari apew yg mimi share kan ni k....
pikir sebelom bertindak ok.....
>.<


Pantun pecah dara

Bermula dgn sekadar mengurat
Lalu bertemu di satu tempat
Maka tangan pun mula melorat

Lawan peluk tak kurang hebat

Bila peluk sama rapat
Nafas pun tersekat-sekat
Baju sendat turut terangkat
Gunung berluruh turut d’pnjat

Tinggi rendah,bacaan disukat
Jarum meter bepusing ligat
Lubang kosong mula tersumbat
Habis longgar dlunya ketat

Ular sakti menikam tepat
Bisa terpancut kononnya ubat
Ubat cinta tak pernah tergugat
9 bulan perut sarat

Dulu kosong skrg berat
Bila d’tnya kata terjerat
Time kangkang kononnya nikmat
Cepat lah abg cepat lah cepat

Pikir dunia tak ingat akhirat
Dapat baby di buang merempat
Masalah selesai kononnye selamat
Buat dulu pastu taubat

Tapi skrg sudah terlambat
Segala amalan di hitung di catat
Tunggu lah masa tunggu lah saat
Di akhirat kelak HANG TAKKAN SELAMATTT.
 — 



kredit to.....

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Friday, April 6, 2012

feveret songg mimie....

sory videoo agak merapu... just listen de songs k....

lirik lagu.....
Gone > nelly feat kelly rowland

[Nelly]
Gone, she got me gone
Girl you know you got me gone

[Kelly]
Nelly got me gone, gone, gone
Don’t you know you got me gone

[Nelly]
Remember that chick that used to live right up the block from me
I seen her yesterday and she still fly
She still right, still tight, still fine
Yep I still wanna make her mine
I want much more than just a moment
She I aint tryna lease or try to rent I’m tryna own it
Yeah, this time I’ll make my move, this time I’ll show improve
To prove that I’m really irreplacable

Plus I don’t know if she’s ever been told
But I got whatever she needs, yeah
And whichever way we go
No-one could ever take what we’ve got right here between one another
Don’t care what they say, you could be my lover
And if its in love baby, I wanna fall
Just promise me baby you’ll be here, through it all

[Nelly]
I’ll do it again if I have to
Throw this money at you,
Girl you know you got me gone

[Kelly]
I’ll do it all again if I have to
You aint gotta ask boo
Boy you know you got me gone

[Nelly]
Kelly got me gone, gone, gone
Girl you know you got me gone

[Kelly]
Nelly got me gone, gone, gone
Boy you know you got me gone

You know I still got the love for you baby (baby)
You know you still be driving me crazy (crazy)
And all of my heart will forever be yours
And no-one could ever break what we’ve got right here between one another
Don’t care what they say, you could be my lover
And if its in love baby I wanna fall
Just promise me baby, you’ll be here through it all

[Nelly - Chorus]
I’ll do it again if I have to
lyricsalls.blogspot.com
Throw this money at you,
Girl you know you got me gone

[Kelly]
I’ll do it all again if I have to
You aint gotta ask boo
Boy you know you got me gone

[Nelly]
Kelly got me gone, gone, gone
Girl you know you got me gone

[Kelly]
Nelly got me gone, gone, gone
Boy you know you got me gone

[Nelly]
Look shawty I’ve done told you once
Pay attention I’mma tell you twice
I’ve been around the World but I’ve never met a girl like you in my whole life
There’s somthin’ you need to know
You make me wanna get physical
You make me wanna get intimate, into it
I’m fixing the plug

All my heart and all my time
I give you anything you want baby just name your price
What’s mine is yours,
Yours is mine
Trust me thats a fact girl
You aint gotta ask girl
I don’t know if you’ve ever been told girl
But I’ve got whatever you need, girl
And whichever way we roll
N-one could ever take

No-one could ever take what we’ve got right here between one another
Don’t care what they say, you could be my lover
And if its in love baby, I wanna fall
Just promise me baby you’ll be here, through it all

[Chorus]
I’ll do it again if I have to
Throw this money at you,
Girl you know you got me gone

Gone, gone gone, gone, gone

[Chorus]
I’ll do it again if I have to
Throw this money at you,
Girl you know you got me gone

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Tuesday, April 3, 2012

Petua Kempis kan Perut.... :)

heheheee
arini terlbih rajin mimie update dua skali info untuk pembaca semua....
hehehe welcome to bybymimie blog... hope u all enjoy with my entries.... even mimie copy n paste ok.... x salahkan kalo kita berkongsi ilmu...

hehehe sekarang ramaiii yangg buncitss kanss?? opsss...!! terlepass plak....
heheh jgn amek hati nan ape yang mimie ckapkan k just abaikan...
okeyhh ramaii orang sekarang yang nak memiliki perut kempis dan kurang berlemak kan..??
woahh pruttt idamann lahh kataknn.... hehe
hehe arap2 petua yang mimie kongsikan nii mujarab lahh yuuupp... hehe kalo berhasil konpormm melompat2 kan?? kan?? hahha mane tawu kann sblom nii muncitss jew.. heheh

 

korang pilihh nak yang mcm mne??
hehehe mst laa nak yg kanan kan??? hehe

jom kita ikot petua nii......

1. mula2 bancuh segelas air teh TANPA GULA.... ok



2. kemudian perahkan sebiji buah limau nipis kedalam air teh tersebut...
3. amalkan meminum air tersebut sehingga perut korang yang buncit ituuu kempis ok.....

cubalah.. insyaallah.....




Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)

Tips meningkatkan kepercayaan kepada diri....

hyeee semuaa..
 amacamm???  sihat?? kalo sihat alhamdulillah.... mimie doakan smua kawan2 sihat2 belaka....
okeyh arini mimi nak share nan kawan2 semua mcm mna nak tambah keyakinan diri dan percaya pada diri ok...
mimie arap semua boleyh improve diri jadi yg lebyh baek ok.....
>.<Y peace

1. korang kene pkir yg positif ok apa yg ada pada diri korang ok...... negatif tuu letak jejauh.. dan pkirkan yg akorang lebyh baek dari yg sblom ni ok...
2. kena selaluu memberi informasi positif pada diri korang yang mampu beri keyakinan korang dalam melakukan suatu tindakan..
3. memperbanyakkan membaca buku-buku yang positif ataupon buku tentang motivasi diri dan bergaullah dengan orang2 yang memberi reaksi positif...
4. jangan tunda apa2 tindakan kerana melakukan suatu tindakan akan membuat keyakinan semakin kuat...
5. sikapilah kegagalan dengan bijaksana keran setiap kali korang gagal itulah yang membuatkan kita bangun dari kegagalan dan lebyh mempercayai diri sendiri untuk tindakan yang lebyh positif...

Percayalah pada diri anda kerana orang lain tidak akan mempercayai anda, 
jika anda meragukan kepercayaan diri anda, percayalah diri itu PENTING....!!




kredit to...

Selamat Datang Semua.... Terima Kasehh... :)